top of page
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • TikTok

Harmath Kadosa

Frissítve: júl. 20.

Dr. Harmath Kadosa, 1972. Családos, 1 gyerek, 2 kutyus, 3 szoba, 4 kerék, 5 sportág, 6 sebesség, 7 élet.


Mi volt az első motoros élményed?

7 évesen Apám mögött, Cz 175, Balaton-Győr túra. A KRESZ annyi szabályt kötött ki, hogy az utas lába érje el a lábtartót. Apa konzollal felhozta a lábtartómat, egy katonai derékszíjjal átkötött magához, és kezdődött a nagy utazás.

 

A beavatás, az első motorozás?

Nagyapám Babettája. Amikor tehettem, nyomtam a tanyasi földutakon, minden nélkül. Amíg nem találkoztam szembe a KMB-s, UAZ-ával, ami elől, meglepetésemre nem bírt ellépni terepen a Babetta.

 

Első saját motor?

Húsvéti locsolkodós pénzből a Pannonia T5 elérhető volt a 80-as években. Anyám, mikor meglátta, a könyörgéstől a kitagadásig mindent bevetett, hogy vigyem vissza. Végül azzal énekelte ki a számból a sajtot, hogy ha visszaviszem, akkor hétfőn megyünk a Vasvill-Depóba és veszünk egy új ETZ-t, mert azon legalább jó a fék. Nem hittem neki. Erre nagymamám is felajánlkozott kezesnek, hogy ha Anya nem tartaná a szavát, akkor majd Ő megveszi. Visszavittem a Pancsit. Nyilván hétfőn Anyámnak más nagyon fontos dolga volt, véletlenül éppen nem ért rá. Estére meg kreált is valami ürügyet, amin összeveszett velem… Kedden megjelentem az eladónál, hogy mégis kell a motor. De nekem már nem akarta eladni. Szerdán suli után vittem az osztálytársamat, hogy akkor neki kell a motor. Az eladó mondta, hogy vigyük valamelyik szülőt, mert kicsik vagyunk. Csütörtökön elmentük az Anyjához a kórházba a műszak végén, Ő volt a tanú az adásvételin. A motort a barátomhoz vittem, csak pár hónap után mentem vele haza. Azóta is megvan, immár szobadíszként.

 

Motorozol utcán? Van utcai motorod? (ha igen milyen)

Hosszú idő után, tavaly volt egy közutas szezonom. A lányomnak én szerettem volna bemutatni a motorozást. Iskolába járás, városi sétamotorozás, zempléni túra. A pályamotorozás izgalma, és biztonsága után, nem hiányzik a közúti motorozás.

 

ree

Hogy kerültél kapcsolatba a motorversenyzéssel? (hol mentél eddig milyen kategóriában) Nagy örömömre bekerültem a 24 órás veterán megbízhatósági versenyen, a Simson Racing Team-be. A kakucsi felkészülés során került képbe a CBR 125 versenyzés. A következő évben vásároltam is egy alap motort, mert ez volt a legésszerűbb megoldás a pályamotorozás gyakorlására. Más kategóriában nem mentem.

 

Követsz még valamilyen motorsport sorozatot?

Nem.


Autóverseny?

Nem

 

Bármilyen más sport ami iránt érdeklődsz?

Korábban repültem, ejtőernyőztem, hőlégballonoztam. Ha tehetem, kinézek a repülőtérre, hogy átvegyem az illatokat, hangokat, rezgéseket.


Kedvenc pálya/nemszeretem pálya?

Az Euroring nagyon meggyőző volt, minden téren.

 

Mennyit edzel a versenyekre? Hova jársz edzeni? A pálya-edzéseken kívül készülsz-e még valahogy a versenyekre?

A Dakar-ring van hozzám legközelebb. Minden más nagyon utazós, egy nappal hamarabb indulós, ottalvós. Ha lehetséges a versenyt megelőző napokon ajánlatos edzeni az adott versenypályán. Többször előfordult, hogy titokban próbáltam így némi előnyre szert tenni, de mire begurultam, a fél CBR mezőny már ott sürgött-forgott.

 

Van előre elhatározott taktikád egy verseny előtt, átgondolod mit fogsz csinálni, vagy majd ahogy a verseny hozza?

A rajtjaim álltalában jól szoktak sikerülni, ez ad annyi előnyt, hogy akik velem közel egyformán mennek azok elé kerüljek, és ha nem hibázok nagyot, akkor annyival nem gyorsabbak, hogy kikerüljenek és megelőzzenek. De a világot nem lehet megállítani, az idő igaz, és eldönti, mi nem az. Már középtávon is mindenki a képességének megfelelő helyre kerül, és ez így van jól.

 

Vezetni szeretsz, előre menekülni, vagy inkább lekövetős, a végén kibújós elképzeléssel mész?

Szeretek kicsit gyorsabb versenyző után menni, mert kiváló fejlődési lehetőséget biztosít a lekövetése és a látvány is mozis. Ilyen esetben ez is felemészti az energiámat, nem reális az előzés gondolata sem.

 

Edzésen, vagy időmérőn használsz valamilyen taktikát, elgondolást?

Igyekszem abszolút stresszmentessé alakítani az egész folyamatot. Ha a szabadedzésen nem sikerül, akkor az időmérőt is erre szánom.

 

Vannak hátsófékes és csak elsőfékkel fékező pilóták, te melyik vagy?

Csak elsőféket használok.

 

Milyen fékbetéttel, tárcsával mész?

Amivel vettem a motort.

 

Futómű?

Gyári.

 

Használsz műszereket a motoron?

Nem

 

Ki szereli a motorodat? Valakire rábízod, vagy te csinálod egyedül?

Az átalakítást én csináltam. Egyébként jellemzően nem kell szerelni, ha gyárias állapotú, és van benne olaj illetve víz.

 

Hogy látod, mik az erősségeid?

A rajtjaim jól szoktak sikerülni.

 

Amiben fejlődnöd kellene?

A kanyarbejárati befékezést szinte nem használom, ez mindenképp fejlesztésre szorul. Mivel egyforma menetteljesítményű motorokkal megyünk, ez előnyt jelent.


Mi volt a legizgalmasabb pályázós történeted? Legnagyobb meccselés, életed versenye? És a legviccesebb sztori?

2024 Euroring, Sasvári Gabival.


Végezetül mik a legjobb eredményeid, mik a konkrét terveid, céljaid a jövőre nézve?

2024-ben több alkalommal volt 2. helyezés a sport kategóriában. Versenyen, pályanapon plusz egy lépcsőfokot fejlődni, élményt gyűjteni. A versenynap nem pusztán a pályán töltött idő. Igyekszem kirándulásként kezelni. Számomra az utazás, a szállás, az éttermi ételek, találkozás a sporttársakkal, beszélgetések is részei a teljes képnek.


Szerinted ki a legnagyobb ellenfeled, kikre gyúrsz, kit szeretnél elkapni?

Kinczel Csabát szeretném, Ő a CBR kupa ostora. De mire célba érek, Ő már leöltözött, lezuhanyozott, olyankor már nem akarom elkapni.


Milyen egyéni átalakítások vannak motorodon?

A leghasznosabb a JC50 kerekek. Slick gumik, nyitott kipufogó, nagyobb lánckerék, sport lábtartó, verseny ülés.


Mit tanácsolsz a CBR kupához csatlakozóknak, milyen zanzásított üzeneted van azoknak akik még hezitálnak?

A CBR kupa, hála Siket Csaba folyamatos munkájának, a legdinamikusabban fejlődő motorsport kategória lett. Alkalmanként nagyobb géposztályok bajnokai is beszállnak a küzdelembe. Ha nekik jó, neked is az lesz, hidd el. Csaba segítőinek, és a törzsgárdának köszönhetően, önzetlen, családias a hangulat, a boxban, és sporttársi a versenypályán. Ha motor nélkül jössz, akkor is magával ragad a közösség pozitív rezgése, amely elsősorban embereket hoz össze, nem versenyzőket. Ha motorral jössz, egy nagyon jóindulatú motorral fogsz szórakozni, ami biztonsággal végig visz az egész hétvégén, és a saját lábadon fogsz hazatérni. Mindig lesz előtted egy sporttárs akit meg akarsz előzni, és mindig lesz mögötted egy sporttárs aki téged akar megelőzni. Ez megadja a versenyhangulatot, akár profi pilóta vagy, akár élménygyűjtő. Földönjáró költséggel, lehetőséged van motorkölcsönzésre is, ajándékozd meg magad egy izgalmas eseménnyel.



Hozzászólások


© 2024 by Honda Recycling Club

bottom of page